Kortere Reistijden, Lagere Brandstofkosten !
Volg uw wagenpark in realtime op smartphone en computer
Track & Trace : Autotracker voor verkopers en vertegenwoordigers
Heel wat bedrijven kiezen ervoor om te werken met vertegenwoordigers, al dan niet op zelfstandige basis. Uiteraard moet men de afstanden die worden afgelegd bijhouden, berekenen en uiteraard controleren. Een tijdrovende job waar uw gewone bedienden niet altijd tijd zullen voor hebben dus. Het gebruik van een autotracker kan in dit geval voor de ideale oplossing zorgen.
Wie bezocht welke klant en wanneer?
Verkopers zijn allemaal gelijk, ze willen zo veel mogelijk klanten bezoeken om zoveel mogelijk verkopen te kunnen realiseren. Daarbij gaat uiteraard gepaard dat ze heel wat kilometers afleggen zodat men heel wat werk heeft om al deze afstanden bij te houden. Ook qua opvolging is het soms moeilijk om vanuit het hoofdkantoor bij te houden wie welke klant op welk tijdstip of op welke datum bezocht heeft. Een goede klantopvolging is zeer belangrijk om optimale resultaten te verkrijgen en de klanten tevreden te houden.
Autotracker: een strakke planning
Met een autotracker kan men al deze afstanden en bezoeken automatisch opvolgen en bijhouden en ook controleren. Sommige vertegenwoordigers zullen het moeilijk vinden een optimale planning te maken en zullen daardoor misschien nutteloze kilometers afleggen die u als bedrijf uiteindelijk zal betalen. Via het traceersysteem kunt u er dus voor zorgen dat de planning van de bezoeken optimaal verloopt en kunt u nagaan of er geen onterechte kilometers worden afgelegd. Een bijkomend aspect zijn de resultaten die gepaard gaan met de vele bezoeken. Brengt het effectief wel genoeg op als men de afgelegde afstanden bekijkt tegenover de getekende contracten of gerealiseerde verkopen?
De voordelen op een rijtje:
- In realtime de verkoopcijfers doorkrijgen van de verkopers
- Optimaliseren van het traject om zo meer klanten te kunnen bezoeken
- Vergemakkelijken van het werk van de verkoper: planning van routes doorgeven
- Het rijgedrag analyseren om de verkopers aan te zetten op een meer economische rijstijl