Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

Een website laten maken: de opties

Wie een website laat maken zorgt ervoor dat zijn bedrijf 24/7 voor iedereen toegankelijk is. Eerst moet u wel even stilstaan bij het doel en de doelgroep die u voor ogen heeft. Met die informatie gaat u best even rond de tafel zitten met een gespecialiseerde websitebouwer om alle fundamenten te bespreken. Meestal stelt zo’n bedrijf u een totaaloplossing voor en dat is best handig.

Website laten maken

Waarom zou u een website laten maken?

Privépersonen met een passie of een hobby kiezen vaak voor een blogwebsite. Bij bedrijven draait het om heel wat meer. Elke zaakvoerder ziet het belang in van een bedrijfswebsite die perfect de bedrijfsfilosofie weergeeft, de naambekendheid verhoogt en door knap design het imago opkrikt. Niet zelden wordt er een webshop aan gekoppeld om via een extra kanaal de verkoop te stimuleren.

Websiteontwikkelaars kunnen voor u een eenvoudige standaardwebsite maken waarvoor ze basisprogramma’s gebruiken. Bij zo’n goedkoop instapmodel krijgt u enkele pagina’s en een contactvermelding. Voor een professionele website maakt een developer alle pagina’s op maat met de optie tot uitbreiding via modules.

 

De optie ‘alles onder één dak’

Dit heeft beslist voordelen, want uw specialist zorgt dat u geen enkele stap vergeet.

  • Alles begint bij het kiezen van een domeinnaam die bij uw bedrijf past en die wordt ondergebracht bij een webhostingbedrijf. In praktijk worden beide vaak door eenzelfde firma gecombineerd.
  • Eventueel ontwikkelt uw webdesigner uw logo, zorgt voor gepaste foto’s, een lay-out die uw huisstijl, net zoals bij uw fysieke onderneming, perfect weergeeft. Dan volgt de indeling in pagina’s en subpagina’s waarvoor uzelf teksten aanlevert of dit ook overlaat aan uw specialist.
  • Wie internationaal werkt kan een meertalige versie laten uitwerken.
  • Belangrijk is dat uw zaak snel gevonden wordt op het internet: door een goede SEO-strategie (Search Engine Optimisation) kunt u heel hoog in de Google-ranking terechtkomen.
  • Deelknoppen voor Social Media scheppen een nauwer contact met uw klanten.
  • Meer en meer ondernemers willen extra verkoop realiseren door een webshop te integreren in hun website. Dit wordt in een apart hoofdstuk uitgebreid bekeken.
  • Zelf uw eigen website beheren kan met CMS (Content Management System). Ook daarover vindt u meer informatie in een aparte rubriek.
  • Google Analytics houdt statistieken bij waarmee u uw bezoekers kunt tellen, hun oorsprong bekijken enz.
  • Er bestaan extra modules om nieuwsbrieven te versturen of een inschrijfmodule voor abonnementen etc.
  • Overweeg ook om meteen een responsive website te maken, zodat de inhoud, stijl en kleuren op mobiele toestellen op dezelfde manier wordt weergegeven.
  • Bespreek ook de optie ‘online adverteren met Google Adwords’. Met de juiste campagnes en door specifieke zoektermen te gebruiken, wordt uw bedrijf nog sneller aangeklikt op het internet.
  • Ten slotte moet u zorgen dat uw website up-to-date blijft en goed onderhouden. Dat kan via een maand- of jaarabonnement, maar ook via een urenpakket waarmee uw vakspecialist afbeeldingen, pagina’s of teksten wijzigt. U kunt die klus ook zelf klaren via CMS. Dit is een gebruiksvriendelijk beheersysteem waarin uw websiteontwikkelaar u wegwijs maakt.

 

Een website laten maken: conclusies

Ga niet over een nacht ijs en win zoveel mogelijk advies in, zodat u alle opties leert kennen en begrijpt. Het is bijna altijd mogelijk om te starten met een professioneel basispakket, dat u later uitbreidt met modules.

Begin met uw offerteaanvraag Websiteontwikkeling
Geef uw mening