Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

B2B adressen

Binnen uw bedrijfsvoering is het contact met uw klanten belangrijk. In het contact laat u uw klanten namelijk weten waar uw bedrijf voor staat en welke producten en diensten u levert. Des te meer potentiële afnemers uw bedrijf kennen, des te gunstiger dit zal zijn voor uw bedrijfsvoering. Het aankopen van B2B adressen kan daarom erg effectief voor u werken.

 Adressen

Een selectie maken

Wat erg belangrijk is bij het samenstellen van een adressenbestand is dat dit bestand enkel relevante gegevens voor u bevat. U heeft bij de meeste leveranciers daarom de mogelijkheid een gerichte selectie te maken.

Als u besluit bedrijfsgegevens van mogelijke klanten af te nemen dan krijgt u een overzicht van de meest belangrijke informatie met betrekking tot de betreffende bedrijven. Een bestand met adressen bevat onder meer:

  • de bedrijfsnaam;
  • de rechtsvorm van het bedrijf;
  • het adres, telefoonnummer en e-mailadres;
  • de bedrijfsgrootte;
  • de bedrijfsomzet;
  • de belangrijkste contactpersonen;
  • specifieke bedrijfsactiviteiten.

 

Een lijst samenstellen

Als u een lijst met bedrijfsgegevens samen gaat stellen dan dient u allereerst vast te stellen of u zich wil richten op nationale of internationale bedrijven. Vervolgens gaat u dan op zoek naar de bedrijven die interessant zijn voor u. U heeft ten slotte dan nog de optie om aan te geven hoeveel adressen u af wilt nemen. U kunt hierbij de keuze maken om eerst een kleiner aantal adressen te bestellen, zodat u het bereik en het effect van uw mailing kunt testen. Bij gebleken geschiktheid kunt u uw doelgroep dan uitbreiden. Wilt u direct een groot aantal bedrijven bereiken dan kunt u natuurlijk ook direct een uitgebreid adressenbestand bestellen.

Gerichte adressen aanschaffen
U heeft bij het aankopen van een adressenlijst de mogelijkheid om te selecteren op branche. Dit is erg handig, aangezien niet iedere bedrijfstak interessant voor u zal zijn. U kunt één of meerdere branches kiezen op basis van de SBI-codes. SBI staat voor Standaard Bedrijfs-Indeling. Een SBI-code geeft aan wat de belangrijkste activiteit van een bedrijf is. Ook is het mogelijk om te selecteren aan de hand van NACEBEL-codes. Dit is een code waarmee de Europese Unie verwijst naar de specifieke economische activiteiten van een bedrijf.

 

Belangrijk bij het aankopen van bedrijfsgegevens

Bij het aankopen van lijsten met verschillende bedrijfsgegevens van mogelijke prospecten is het belangrijk om een aantal zaken goed in acht te nemen. Allereerst is het zeer belangrijk om de gegevens in te kopen bij een vertrouwde leverancier. U bent dan verzekerd van juiste gegevens, maar ook de volledigheid van de gegevens is dan doorgaans gewaarborgd. Belangrijke zaken om rekening mee te houden zijn:

  • Reeds bestaande bedrijvenbestand. Het heeft geen zijn om gegevens in te kopen waar u al de beschikking over heeft. Dat is zonde van uw geld.
  • Ontdubbelen van de gegevens. Sommige bedrijven hebben meerdere adressen, bijvoorbeeld een postbusadres en een bezoekersadres. Als uw mailing naar beide gaat is dit tevens zonde van uw tijd en geld.
  • Actualiteit van de gegevens. Verzeker u ervan dat de lijsten die u aankoopt actueel zijn. Een lijst van enkele maanden of zelfs weken kan al gedateerde gegevens bevatten.

 

Sleutel naar succes

Een goed samengestelde adressenlijst in combinatie met een gerichte mailing kan u een behoorlijk aantal nieuwe klanten opleveren. 

Begin met uw offerteaanvraag Adressen voor uw communicatiecampagnes
Geef uw mening