- Profiteer van de speciaal voor onze gebruikers onderhandelde speciale promoties:3 maanden gratis abonnement, geen installatiekosten, speciaal welkomstcadeau… of andere aanbiedingen.
- Ontdek voor u onbekende leveranciers. Wellicht hebben ze net datgene wat u zoekt of helpen ze u voor een interessantere prijs.
- Win tijd door uw offerteaanvragen in één keer bij verschillende leveranciers te plaatsen.
- Als gebruiker betaalt u niets voor onze dienst.
Adressen voor uw communicatiecampagnes : Aankoop adressenbestand, hoe maakt u de beste keuze?
Een adressenbestand kan van toegevoegde waarde voor uw bedrijf zijn. Echter geldt dat niet zomaar voor ieder bestand. Er zijn bepaalde keuzes die u kunt maken om een adressenbestand aan te kopen dat zo effectief mogelijk op uw doelstellingen aansluit, Maar hoe maakt u een juiste keuze?
Belangrijk bij de aankoop van een adressenbestand
Als u een adressenbestand aan wilt kopen is het erg belangrijk om van te voren uw doelstellingen helder te hebben. Als u van te voren niet weet waar u de adressenlijst voor wilt gebruiken, dan kunt u de koop beter uitstellen. Het is namelijk van belang dat een adressenbestand zoveel mogelijk op maat is.
Vanuit dit oogpunt is segmentatie ook erg belangrijk. U wilt dié mensen bereiken die ook daadwerkelijk interesse hebben in uw product of dienst. Bij een algemene adreslijst is dat maar de vraag natuurlijk. Het kan zijn dat hier mensen tussen zitten die interesse in uw bedrijf hebben, maar het is allerminst zeker. Als u een adresbestand samenstelt waarbij er van te voren een selectie op interesse is gemaakt, dan zal het effect van uw direct mailing of nieuwsbrief een stuk groter zijn.
Naast bovenstaande punten is het ook van belang hoe gedateerd het adressenbestand dat u aankoopt is. Er kan namelijk veel veranderen in een korte periode. Bij sommige bedrijven wisselen posities binnen het bedrijf binnen twee of drie maanden. Ook kunnen er bedrijven failliet gaan. Als u dan niet beschikt over de meest recente gegevens, dan komt uw boodschap niet of bij de verkeerde persoon aan. Dat heeft een negatief effect op de totale conversie.
Tenslotte is bij de aankoop van een adressenbestand tevens de prijs erg belangrijk. Een dure adressenlijst levert misschien meer conversie op dan een goedkope, maar als de kosten niet opwegen tegen de baten dan heeft de lijst niet het gewenste effect voor uw bedrijf. Een goedkoop adresbestand hoeft dus niet per definitie een slecht bestand te zijn. Het testen van de conversie van een adressenlijst is daarom van belang. In het begin zal het gebruikmaken van adressenlijsten en het in kaart brengen van de resultaten dan ook een proces van trial en error zijn.
Kort samengevat zijn de belangrijkste punten bij de aankoop van een adressenbestand dus:
bepalen wat uw doelstellingen zijn;
- segmentatie;
- kijken hoe up-to-date de adressen zijn;
- de prijs van de adressen (wegen de baten op tegen de kosten)
Adressenbestanden aankopen bij vertrouwde adressen
Belangrijk bij het aankopen van een adresbestand is altijd dat u de adressen inkoopt bij een vertrouwde partner. Hoe goedkoop u adressenlijsten ook aangeboden krijgt, dikwijls draait dit uit op duurkoop. U kunt dan worden opgescheept met niet-bestaande adressen en het kan zelfs zijn dat de adressen niet op de juiste wijze verkregen zijn. U kunt dan bijvoorbeeld problemen krijgen als u telefonisch contact opneemt of als u uw prospecten benaderd via e-mail. Sommige aanbieders van adresbestanden kunnen misschien wat duurder zijn, maar bieden wel valide bestanden. Uiteindelijk is dat het belangrijkste.