Internet marketing : Ontvang gratis meerdere offertes!
  • Profiteer van de speciaal voor onze gebruikers onderhandelde speciale promoties:
    3 maanden gratis abonnement, geen installatiekosten, speciaal welkomstcadeau… of andere aanbiedingen.

  • Ontdek voor u onbekende leveranciers. Wellicht hebben ze net datgene wat u zoekt of helpen ze u voor een interessantere prijs.

  • Win tijd door uw offerteaanvragen in één keer bij verschillende leveranciers te plaatsen.

  • Als gebruiker betaalt u niets voor onze dienst.

Zoekmachineoptimalisatie : SEO copywriting

Leestijd: 3 min

Om uw website attractief voor te stellen aan internetbezoekers moet hij visueel mooi ogen,  gebruiksvriendelijk zijn en moet de inhoud boeiend zijn. Maar dat betekent heel wat meer dan vlot en foutloos geschreven webpagina’s. Bij SEO copywriting worden geheel andere methodes toegepast dan bij journalistiek en een copywriter moet nog heel wat bijkomende capaciteiten bezitten.

 SEO copywriting

SEO Copywriting

Een echte vakspecialist moet niet alleen een taalexpert zijn, maar ook de nodige marketingkennis en de basis van HTML en CSS onder de knie hebben. HTML staat voor HyperText Markup Language of de opmaaktaal voor de structuur van uw website, terwijl CSS (Cascading Style Sheets) instaat voor de opmaakstijl, waarbij structuur en presentatie gescheiden zijn. Daarvoor werkt u best samen met een webdesigner.

 

  • Een gedreven SEO-specialist voelt zich persoonlijk betrokken bij uw onderneming en probeert het reilen en zeilen van uw sector te begrijpen. Hij verwoordt zo efficiënt mogelijk en op een boeiende manier de stijl van uw bedrijf.
  • Hij onderwerpt niet alleen uw website aan een grondige analyse, maar screent ook uw concurrentie en uw klanten.
  • Hij bestudeert en signaleert de nieuwste marketingtrends en zoekt uit welke trends uw bedrijf voordeel kan halen.
  • Uw SEO-expert splitst de zaken op in On Page SEO en Off Page SEO.
    • On Page heeft betrekking op alles wat op uw eigen websitepagina’s wordt uitgevoerd, met name op structuur en inhoud.  U overlegt samen welke sleutelwoorden in een aantrekkelijk geschreven tekst kunnen verweven worden, hoe ze best gespreid worden (keyword density) en op welke strategische plaatsen de belangrijkste trefwoorden moeten staan. Klantvriendelijkheid en zoekmachinevriendelijkheid van uw content vereisen bijzondere aandacht.  Naast content is het even belangrijk dat uw website logisch gestructureerd is en goede URL’s heeft.
    • Off Page moet er vooral gezorgd worden voor de juiste linkbuilding:  zowel inkomende als uitgaande links zijn relevant, want de hoeveelheid en de kwaliteit ervan zijn maatstaven waarop zoekmachines zich baseren om de ‘autoriteit’ van uw website te bepalen.
    • De impact van Sociale Media  is vandaag enorm groot: uw SEO-copywriter zal u op het belang ervan wijzen en eventueel een blogpagina en deelknoppen naar de voornaamste sociaalnetwerksites installeren.
    • SEO in combinatie met betalende SEA-campagnes verhogen de vindbaarheid van uw website. Uw expert zal de kneepjes van het vak kennen om goede advertentiecampagnes uit te werken, die uw bezoekers naar de juiste landingspagina leiden.
    • Een goede professional weet dat internetgebruikers vandaag dikwijls vanaf hun mobiele apparaten zoekacties uitvoeren en zijn op de hoogte van aangepaste mobiele SEO-strategieën  voor responsive websites.
    • ‘Meten is weten’: een degelijke opvolging en rapportage met o.a. Google Analytics helpen u aan informatie over de manier van zoeken, gebruikte zoekwoorden, het aantal clicks etc. Dit is meteen een goede basis voor verbeteringen.

 

Is professionele SEO copywriting een dure grap?

Er bestaan verschillende manieren om met een professional in zee te gaan.

Om uw website een eerste keer grondig aan te pakken, bespreekt u best vooraf de investering. Opdat uw online marketingstrategie echter blijvend succes zou hebben, is het nodig dat uw SEO up-to-date blijft en dat de structuur en content van uw webpagina’s permanent wordt bijgestuurd. Dat kan via een abonnement of op uw verzoek volgens uurtarief of vooraf besproken budget.

 

Kunt u zelf instaan voor SEO copywriting?

Het zal intussen duidelijk zijn dat een degelijke kennis essentieel is, maar voor wie de nodige tijd kan besteden, bestaan er opleidingen die door de overheid erkend worden en waarvoor zelfs diploma’s worden uitgereikt. Het gaat meestal om thuisopleidingen met assistentie van een online docent. Sommige SEO-consultants geven zelf opleidingen en ook de Google Starter Guide kan u al aardig op weg helpen. Een goede SEO-strategie is echter uitermate belangrijk, zodat het advies van echte professionals niet te versmaden is!