Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

SEO website: zet uw website in de kijker

Bedrijven en organisaties zien hun website liefst in de top-10 van de zoekresultaten verschijnen. Om dat te realiseren bestaat SEO of zoekmachine-optimalisatie. Hiervoor is een doordachte marketingstrategie gekoppeld aan technische mogelijkheden voor website- en paginastructuur met content en linkbuilding nodig. Die combinatie heet in vakjargon SEM of Search Engine Marketing.

 SEO website

De ideale SEO website: het juiste evenwicht tussen SEO en SEA

Een goede SEO-marketingstrategie (SEM) ontwikkelt u door kosteloze SEO te koppelen aan betaalde slimme SEA-campagnes.

SEA: Search Engine Advertising

Tegen betaling per klik (in functie van het aantal bezoekers) plaatst u bij de natuurlijke zoekresultaten advertenties, die u kunt koppelen aan acties. Google werkt hiervoor met Google Adwords.

SEO: Search Engine Optimisation

Dit is specialistenwerk, waarvoor een helder inzicht in structuur nodig is, zin voor logica en technische kennis. U kunt zowel binnen uw eigen website als op het internet de nodige stappen ondernemen waardoor internetbezoekers uw site sneller kunnen vinden.

  • Off Page :

Alles wat u kan doen om hoger in de zoekmachines te geraken zonder website-aanpassingen:

  • kwalitatieve linkbuilding door op een slimme manier zoveel mogelijk naar uw website te refereren – sociale media – adverteren (zie SEA) – Podcasts - YouTube
  • On Page:

Alles wat u op de website zelf kan verbeteren zodat deze een hogere waardering krijgt in de Google-ranglijsten:

  • de juiste keywords (trefwoorden) zijn woorden die mensen gebruiken om te zoeken en dat zijn niet noodzakelijk de vaktermen op uw site. Ze worden op strategische plaatsen geïntegreerd in een aantal webpagina’s.
  • Goede copywriting is belangrijk! Al uw websiteteksten moeten perfect geschreven zijn, doorspekt met de nodige trefwoorden op de juiste plaats, waarbij zinvolle inhoud verrijkt wordt met sprekende beelden.

 

Voordelen van een goede SEO-specialist

  • Hij moet uw website zo ‘vindbaar’ mogelijk te maken zodat uw bezoekersaantal stijgt, wat zich uiteindelijk kan vertalen in een omzetstijging.
  • Hij blijft continu op de hoogte van actuele online marketingtrends en de nieuwste SEO-ontwikkelingen om ze te verwerken in uw bedrijfsstrategie.
  • Een goede vakspecialist peilt in een oriënterend gesprek naar uw doelstellingen en legt affiniteit aan de dag voor uw branche. Hij maakt een grondige markt-, klanten- en concurrentieanalyse. Na uw website te hebben gescand rapporteert hij wat voor verbetering vatbaar is, want een mooie presentatie is geen garantie dat u hoogt scoort in de Google-ranking.
  • Hij ontwikkelt een doelgerichte zoekmachine-marketingstrategie.
  • Hij weet hoe Google een website leest, indexeert en beoordeelt.
  • Hij gebruikt de gratis plug-in Google Analytics. Deze statistieken vertellen u alles over het zoekgedrag van uw websitebezoekers.

 

De meest gebruikte zoekmachines in Nederland

Met meer dan 80% steekt Google met kop en schouders uit boven Vinden.nl (5%) en Bing (1%).

Omdat Google de markt domineert proberen SEO-specialisten al jaren de zoekalgoritmes te doorgronden, maar Google houdt die angstvallig geheim en past de meer dan 200 factoren (signals) regelmatig aan met updates of nieuwe algoritmes.

 

SEo website: wat u niet moet geloven

  • Hoe meer links, hoe meer bezoekers u genereert. Niet de hoeveelheid telt, maar wel de degelijkheid van een link op een relevante pagina!
  • Plaats geen zinloze links op websites waar bijna geen bezoekers komen of enkel bezoekers die niet in uw bedrijf geïnteresseerd zijn. Dat is slechte linkbuilding!
  • Doe niet mee aan Black Hat SEO: door vals te spelen met misleidende URL’s en zinloze links op irrelevante sites belandt u misschien nog op de zwarte lijst. Bovendien werkt de meeste Black Hat SEO niet meer, Google neemt hier maatregelen voor.
Begin met uw offerteaanvraag Websiteontwikkeling
Geef uw mening