Telefooncentrale nodig?
Ontvang snel scherpe offertes voor telefooncentrales!
  • Profiteer van de speciaal voor onze gebruikers onderhandelde speciale promoties:
    3 maanden gratis abonnement, geen installatiekosten, speciaal welkomstcadeau… of andere aanbiedingen.

  • Ontdek voor u onbekende leveranciers. Wellicht hebben ze net datgene wat u zoekt of helpen ze u voor een interessantere prijs.

  • Win tijd door uw offerteaanvragen in één keer bij verschillende leveranciers te plaatsen.

  • Als gebruiker betaalt u niets voor onze dienst.

Telefooncentrale : Externe of interne bedrijfstelefonie ?

Leestijd: 2 min

De klassieke interne telefooncentrale is al wel grotendeels geautomatiseerd, maar u heeft er nog altijd een telefoonkabel voor nodig die ofwel via een telefoonmaatschappij als KPN wordt geplaatst, ofwel gebruikt u de kabel voor tv- of radiodistributie van de kabelnetwerkbeheerder.

Bedrijfstelefonie

Bedrijfstelefonie uitbesteden of niet?

Wanneer u voor intern gaat, met een telefoonkabel, dan kunt u er externe toestellen als computer, fax of modem op aansluiten (extensions). De datacommunicatie of het signaleren van inkomende en uitgaande oproepen gebeurt digitaal via een koperen tweedraadsverbinding over ISDN (Integrated Services Digital Network), ADSL (Assymmetric Digital Subscriber Line) of SDSL (Symmetric Digital Subscriber Line). 

De meest recente toepassingen zorgen voor een verbeterde breedbandtechnologie.

Wil u echter niet vastgeketend zitten aan een vaste lijn en altijd en overal kunnen bellen of gebeld worden, dan bent u beter af met een externe gehoste telefooncentrale.

EXTERNE BEDRIJFSTELEFONIE

Voor wie?

  • MKB die niet beschikt over een snelle internetlijn met vast IP-adres
  • Wie al een netwerkstructuur in een cloud-oplossing geïntegreerd heeft
  • Voor multinationals of grote bedrijven dikwijls als aanvulling voor de interne centrale

Voordelen

  • U bent altijd en overal bereikbaar, 24/7
  • Onbeperkte mogelijkheden zoals receptie met keuzemogelijkheden (druk 1 voor Nederlands,…), snelkeuzemenu, wachtmuziek, doorschakeling, conferentiegesprekken…
  • Geen hoge investeringen, maar meestal een maandabonnement, vaak aangeboden als pakket telefonie/internet/TV
  • U kiest zelf uw operator
  • Virtuele telefonie is meestal goedkoper
  • U kunt probleemloos uitbreiden met extra telefoontoestellen (of inkrimpen)

Nadelen

  • Het is niet zo makkelijk om zelf configuratie-instellingen te wijzigen
  • U bent afhankelijk van de provider voor upgrades of software-updates

Installatie

  • U heeft geen kabels nodig, alleen een modem, een switch, soms een gateway en bij voorkeur IP-telefoons

Budget

  • Meestal via een maandabonnement

Aanbieders

  • KPN, CallVoip, Easy Solutions, Callprofit…

INTERNE BEDRIJFSTELEFONIE

Voor wie?

  • Particulieren, kleine/grote bedrijven
  • Bedrijven die een persoonlijk onthaal via de telefoon willen verzekeren
  • Wie voldoende heeft aan 1 of 2 analoge buitenlijnen

Voordelen

  • Standaard kunt u intern 4 tot 8 toestellen aansluiten
  • Grote bedrijven kunnen tot meer dan 1000 interne toestellen aansluiten
  • Bedrijven met meerdere filialen kunnen de centrales onderling laten verbinden
  • Configuratie-instellingen en upgrades kunnen aangepast worden wanneer u het zelf wilt

Nadelen

  • Een centrale aankopen vergt altijd een investering
  • In een groot bedrijf dient de telefoonreceptionist(e) opgeleid te worden
  • Uw centrale moet aangesloten worden op een vaste lijn of via het internet

Installatie

  • Een eenvoudige centrale kunt u met behulp van de handleiding zelf installeren
  • Voor een groter bedrijf is het aan te raden dit door vakmensen van de fabrikant/leverancier te laten doen

Budget

  • De eenvoudigste centrale koopt u vanaf ongeveer €300

Aanbieders

  • De grootste speler is KPN