Nieuwe zoekopdracht :
Wij raden u aan :

Producten en diensten

Artikel

Offertes

Bureaukasten kiezen

Een goed opgeruimd kantoor is onmisbaar voor de concentratie op de werkvloer. Stapels papieren, dossiers en apparatuur leidt af van de dagelijkse werkzaamheden en zorgt voor onvindbare documenten. Bureaukasten zijn een goede oplossing voor het probleem. Hoe de beste bureaukast kiest voor uw bedrijf en wat de opties zijn leest u hier.

 Bureaukasten

Bureaukasten: hoe maakt u de beste keuze?

Bij de keuze voor bureaukasten dient men rekening te houden met een aantal criteria. Voordat men over gaat op de aankoop doet men er goed aan om de volgende punten door te nemen:

  • Wat is de beschikbare ruimte?

De beschikbare ruimte speelt een grote rol bij de keuze voor bureaukasten. Is er ruimte voor een draaideur? Is er ruimte voor hoge kasten?

  • Wat dient er opgeborgen te worden?

Zijn de bureaukasten bedoeld voor dossiers, papieren, apparatuur, dagelijkse kantoorartikelen?

  • Dienen de bureaukasten open of gesloten te zijn?

Wanneer er klanten en bezoekers in de ruimte komen waar de bureaukasten staan kan men beter kiezen voor gesloten kasten. Wanneer er enkel werknemers zullen zijn, kan er eventueel ook gekozen worden voor open stellingen. Dit is ook een goede oplossing voor magazijnen.

  • Zijn de op te bergen documenten vertrouwelijk?

Wanneer het gaat om vertrouwelijke documenten kunt u het beste kiezen voor brandkasten of bureaukasten die afgesloten kunnen worden.

 

Bureaukasten: verschillende modellen

Bureaukasten zijn verkrijgbaar in verschillende modellen. Bij grotere muurkasten onderscheiden de modellen zich voornamelijk door het deursysteem. Zo kan er, afhankelijk van de wensen en behoeften bijvoorbeeld gekozen worden voor:

  • Draaideurkasten

Kast opent met een standaard draaideur. Dit is het goedkoopste model en erg populair bij bedrijven. Er dient bij dit model wel rekening gehouden te worden met het feit dat er ruimte nodig is om de kastdeur te openen. De prijs van deze modellen ligt tussen de €50,- en €150,-.

  • Roldeurkasten

De kast opent met een roldeur. De deur is flexibel en rolt naar één zijde van de kast. Dit model is handig wanneer er geen ruimte is voor openslaande deuren. Dit soort kasten kunnen gekocht worden tegen een prijs tussen de €150,- en €250,-.

  • Schuifdeurkasten

De kast opent met een schuifdeur. De deur is meer solide dan die van een roldeurkast. Ook dit model is perfect voor situaties waar er geen plaats is voor een openslaande deur. Dit zijn solide kasten die te koop zijn tegen een prijs rond de €300,-. Deze prijs is afhankelijk van de grootte van de kast.

 

Naast deze verschillende soorten bureaukasten kan er ook gekozen worden voor de volgende modellen. Deze hebben elk een specifieke functie of omvang. Zo kan er gekozen worden uit:

  • Dossierkasten

Deze kasten zijn speciaal ontworpen voor het geordend opruimen van dossiers en hangmappen. Ze zijn doorgaans van lades voorzien en kunnen verschillende afmetingen hebben. Een dossierkast kost rond de €180,-.

  • Ladekasten / ladeblokken

Ladekasten zijn een handige opbergmethode voor bedrijven die gebruik maken van verschillende papierformaten. Ladeblokken zijn voornamelijk bedoeld om onder een bureau te plaatsen, voor het ordenen van dagelijkse kantoorartikelen. Ladekasten zijn te koop vanaf circa €130,-, ladeblokken zijn wat goedkoper en vanaf €100,- te verkrijgen.

  • Brandkasten

Een brandkast is een goede opbergmethode voor bedrijven die belangrijke documenten en goederen op willen bergen. De documenten en goederen zijn in een brandkast beveiligd in het geval van een brand. De kosten van een brandkast liggen, afhankelijk van het formaat, rond €600,-.

  • Magazijnstellingen

Stellingen zijn een goedkope oplossing om goederen op te ruimen. Het is een open raamwerk en hierdoor ideaal voor het opbergen van artikelen in een magazijn. Een magazijnstelling is al te koop vanaf €30,-. 

 

Begin met uw offerteaanvraag Kantoormeubilair
Geef uw mening