Companeo - 020 - 60 60 520

Nieuwe klanten werven via Direct Marketing technieken zoals een mailing, faxmailing, e-mailing, ...

Mailing, e-mailing, faxmailing, telemarketing, bedrijfsfolders, beurzen, de pers inzetten, verkoopteams, gesponsorde links, billboards; afhankelijk van uw budget om nieuwe klanten te werven en de houding van uw prospects tegenover uw aanbod kiest u voor bepaalde media. Kies welke media het beste aansluit en het meest aanspreekt bij uw potentiele klantenkring!

banner1
Handleiding
Elke stap in uw project : Nieuwe klanten werven via Direct Marketing technieken zoals een mailing, faxmailing, e-mailing, ...

De fax of een faxmailing is ongeveer net zo voordelig als een e-mailing. In de business-to-business is het een beproeft communicatiemiddel voor ondernemingen die nieuwe klanten zoeken. Een faxmailing is bijzonder voordelig, snel en eenvoudig. Het enige nadeel zijn de negatieve antwoorden van prospects die geen reclamefaxen meer wensen te ontvangen. Toch verhoogt een faxmailing de verkoop van producten met een wat lagere toegevoegde waarde. Ook verhoogt een faxmailing het aantal afspraken voor de wat complexere aanbiedingen. U kunt rekenen op een respons van 10 tot 100 als u 10.000 faxen verstuurt. Uw budget voor een faxmailing varieert al naar gelang uw keuzes van enkele tientallen euro voor de verzending en zo rond de 2.000 euro voor het huren van het bestand met faxnummers. Rekent u maar uit!

E-mailing is een erg voordelige oplossing. Dit medium verhoogt het aantal offerteaanvragen van en afspraken met potentiële kopers. E-mailing bevordert ook de traffic naar uw website. Een e-mailing moet voldoen aan drie eisen: een goede geformuleerde en heldere boodschap, een accuraat en up-to-date adressenbestand en een bedrijf die de verzending van de e-mailing verzorgt. Voor 10.000 e-mails moet u rekenen op een budget van tussen de 3.000 tot 7.000 euro. De juiste leveranciers voor bestanden met e-mailadressen van uw prospects zijn hierbij van vitaal belang. Ga naar de Checklist: Meer verkeer op uw website.

U verhoogt de respons van een mailing als deze een verzorgde opmaak heeft. Daarnaast is een doelgerichte mail benadering effectiever wanneer u uw doelgroep afbakent. Een effectieve mailing is een waardevol instrument bij klantenwerving. Op een eenvoudige manier komt u rechtstreeks in contact met potentiële kopers. Een mailing is erg doeltreffend als deze wordt nagebeld of voorafgaat door een telefonische benadering. U heeft direct een concreet aanknopingspunt! Wanneer u uw mailing aan een deskundig bedrijf toevertrouwt, moet u rekenen op een budget van 1.000 tot 3.000 euro. Daar komt de drukker, een mailhouse (voordelig vanaf 5.000 verzendingen) en de frankering (postzegels, de grootste kostenpost!) nog bij. Denk ook aan het huren of kopen van adressenbestanden van particulieren of ondernemingen (de kosten variëren tussen 0,15 en 0,50 euro per adres, maar vaak met een minimum van 500 euro). Ga naar de Checklist: Een succesvolle mailing.

Een promotiefolder en bedrijfsbrochures zijn handige hulpmiddel bij het bereiken van prospects in een specifiek verzorgingsgebied. Dit voordelige medium is effectief en zorgt ervoor dat potentiele klanten uw onderneming snel leren kennen. Verspreid uw folders wel op de juiste plaats anders schiet dit middel zijn doel voorbij. U gebruikt voor kleine aantallen eenvoudig een degelijke kopieermachine, bij enkele duizenden is digitaal printen een goede oplossing en voor grotere producties doet u een beroep op een drukker.

In tegenstelling tot de gesponsorde links heeft u bij de ranking van uw website weinig controle over de trefwoorden die naar uw website leiden. Ook heeft u geen invloed op de positie binnen de zoekresultaten van de zoekmachine (de 1e, 10e of 350e pagina!). Uw budget hangt af van wat uw verwachtingen en eisen zijn: advies, audit, opleiding, optimalisatie van uw ranking, ... Vanaf duizend euro krijgt u deskundig advies, maar u kunt ook enkele tienduizenden euroŽs betalen voor een zeer concurrerende positie. Webranking is een vak apart die in volle groei is. De techniek is in alle ontwikkeling en kan snel verouderd zijn. Zorg daarom dat de specialist waarop u een beroep doet al enkele jaren ervaring heeft. Zo realiseert een vakkundig een zodat hij uw site op efficiënte manier een betere en duurzame ranking kan geven. Ga naar de Checklist: Meer verkeer op uw website.

Vertegenwoordigers, account-managers of verkopers worden vaak op commissiebasis uitbetaald. Een effici?nt en slagvaardig verkoopteam moet regelmatig opgeleid en getraind worden. Dit verhoogt de commerci?le slagkracht van uw bedrijf. Voor een professionele opleiding en training moet u rekenen op een budget van enkele honderd tot duizend euro vaste kosten. Denk ook eens aan een deskundig werving- en selectiebureau! Help u door hen en vind de vertegenwoordigers die de juiste capaciteiten voor uw bedrijf in huis hebben. Het is een ideale oplossing wanneer u uw verkoopteam wilt versterken en uw kosten wilt beperken. Zie uw omzet groeien!

Wat wilt u bereiken met telemarketing? De prijs hangt af van de doelstelling van uw telefonische benadering: afspraken maken, prospecten identificeren, bestanden kwalificeren, tevredenheidsonderzoek instellen, ... Om een honderdtal potentiële klanten vakkundig telefonisch te benaderen moet u uitgaan van een budget van 1.000 tot 2.500 euro. Telefonische benadering van prospects is erg doeltreffend. Afhankelijk van uw marge en om behoorlijke resultaten te behalen, is wel het nodige budget vereist. Let goed op de deskundigheid van de een telemarketing bedrijf die uw campagne coördineren. De effectiviteit is groot als deze mensen goed opgeleid zijn en klantvriendelijk te werk gaan.

Een gesponsorde link bij een van de zoekmachines plaatsen is gratis. U betaalt telkens wanneer uw link wordt aangeklikt. Uw koopt een positie voor uw gesponsorde links (bovenste plek, 2e, 3e, enz) door middel van een veilingsysteem. Het minimumtarief van één klik is 5 eurocent maar gemiddeld betaalt u 20 eurocent. Soms lopen de prijzen op in het geval van hevige concurrentie tot enkele euro?s per klik. Het is dus van groot belang dat u over een professionele goed gestructureerde website beschikt die zijn bezoekers weet te interesseren. Het voordeel van gesponsorde links is dat u dit promotiemiddel voor een bepaalde tijd of afhankelijk van uw budget gericht in kan zetten. Ga naar de Checklist: Meer verkeer op uw website

U heeft voor uw klantenwerving gerichte prospectenbestanden nodig, software om de gegevens aan te vullen voor uw relatiebeheer (CRM) en wellicht ook een commercieel telefoonnummer om uw telefonische respons te optimaliseren. Afhankelijk van de doelgroep en uw wensen zijn de kosten per prospect tussen de 15 eurocent en één euro. Voor een effectieve respons moet u wel over een behoorlijk prospectbestand beschikken. Meestal huurt u adressenbestanden vanaf een minimumbedrag van enkele honderden euroŽs.