Companeo - 020 - 60 60 520

Een succesvolle direct mail campagne

Een succesvolle direct mail campagne hangt of staat met een goed bedacht en doelgericht concept, de kwaliteit en keuze van de adresbestanden, de keuze voor kleur of zwart/wit druk en de papierkeuze, enz. Direct mail is het middel bij uitstek om klanten te werven en aan u te binden en uw huidige klantenkring op de hoogte te houden van ontwikkelingen. De resultaten varieren tussen een respons van 1 op duizend tot maar liefst 20 procent al naargelang uw keuzes en uitgangspunten. Een direct mailing organiseren kan een aanzienlijk deel van uw marketingbudget uitmaken. Denk dus goed na hoe u zoveel mogelijk respons haalt uit een mailing. Hieronder helpen we u stapsgewijs om de ROI (return on investment) van uw mailing te verhogen: een effectieve direct mailing, daar geniet u nog lang omzet van!

banner0
Handleiding
Elke stap in uw project : Een succesvolle direct mail campagne

Bepaal eerst uw volume. Bij kleine aantallen kiest u eenvoudig voor een kopieermachine (tot enkele honderden exemplaren), een specialist in de reprografie is geschikt voor enkele duizenden exemplaren. Wilt u het groter aanpakken dan is een drukker die meerdere duizenden stuks voor zijn rekening neemt een geschikte oplossing.

Vanaf 5.000 prospects loont het om een direct mailing via e-mail of fax te proberen. Zijn uw klanten ondernemingen? Probeer dan eens een faxmailing. Met een faxmailing bereikt u voordelig een groot aantal ondernemingen. Het loont de moeite om op regelmatige basis een faxmailing te doen. Denk wel eerst goed na over het ontwerp van uw fax. Zwart-wit is de basis, grijstinten komen niet goed over op een fax! Een e-mailing is zowel voor particulieren als voor ondernemingen een waardevol medium. De lage investeringskosten van een e-mailing maken het mogelijk om op grote schaal en met een klein budget klanten te werven. Laat u helpen bij het opzetten van een e-mailing. Heeft u zelf de e-mailadressen? Of moet u die inkopen... Wilt u een sms-mailing doen om uw klanten te herinneren aan hun afspraken of hun betalingsachterstand. Tegenwoordig is een faxmailing ook een makkelijke en goedkoop medium om uw klanten te bereiken. U moet wel zelf de 06-nummers aanleveren.

Bespaar tijd en geld met behulp van een frankeermachine, een couverteermachine of vouwmachine of een adresseersysteem. Met een frankeermachine kunt u eenvoudig al uw post frankeren. Het frankeren gaat praktisch automatisch. Uw frankeertegoed wordt tegenwoordig automatisch via de telefoonlijn gedownload op uw frankeer machine. Snel en makkelijk frankeren dus. Een frankeer machine is rendabel vanaf zo'n 15 poststukken per dag. Een couverteermachine of vouwmachine is uitermate geschikt voor vouwen van folders en het vullen van veel enveloppen. Wilt u meer versturen? Bij grotere hoeveelheden kunt u profiteren van de voordelige onderhandelde posttarieven van een gespecialiseerd Direct Mailhouse (vanaf 1.000 poststukken). Met een adresseer systeem print u razendsnel adressen op enveloppen. Zeker de moeite waard bij een effectieve direct mailing. Met een KIX barcode bespaart u bovendien portokosten.

Met hagel schieten levert vaak niks op. Richt uw mailing tot een bepaalde doelgroep! Op die manier ontvangt u 2 tot 10 keer meer reacties. Het aanschaffen of huren van adresbestanden is in de meeste gevallen vaak snel terugverdiend! Maak gebruik van de kennis van deskundigen op dit gebied, of het nu gaat om bestanden van particulieren of van ondernemingen.

Iedereen weet dat geschenken de respons op mailings vergroten. Een verloting, bij elke inzending een presentje, of een groter cadeau bij een daadwerkelijke aankoop zal uw mailing snel effectiever maken!

Als u weet welk koopgedrag uw klanten en prospects stimuleert of afremt dan weet u welke boodschap er in uw mailing moet staan. Doe onderzoek naar het gedrag van uw klanten en prospects en profiteer van de informatie die hieruit voortvloeit!

Over een commercieel telefoonnummer of servicenummer zoals 0800, 0900 of 088 beschikken, getuigt van professionalisme. Bovendien krijgt u door een speciaal bedrijfsnummer een goed idee van het aantal oproepen en de piekuren. U kunt zo uw inkomende telefoonverkeer op een efficiƫnte manier verwerken. De investering loont u al snel de moeite, al naar gelang de keuze kan zo'n telefoonnummer u zelfs nog een kleine winstbijdrage opleveren!