De juiste leveranciers vinden, verandert alles!

020 - 60 60 520

Telemarketing

Op zoek naar nieuwe klanten? Via telemarketing prospecteert u snel en efficiënt op allerlei databestanden. Schakel nu telemarketeers in voor al uw outbound en inbound telefoons.

Wilt u uw bedrijf eens goed onder de aandacht brengen bij potentiële klanten? Dat kunt u doen door middel van telemarketing. Dan worden prospects telefonisch voor u benaderd met een mooi aanbod.

Telemarketing 

Waarom telemarketing?

Het woord telemarketing heeft vaak een negatieve connotatie. Dat komt door het ‘cold calling’, waarbij mensen die geen relatie hebben met een bedrijf worden benaderd.

Het negatieve imago van telemarketing is echter niet terecht, deze verkoopmethode biedt veel voordelen. Het is een manier om direct contact te leggen met klanten, bovendien kunnen mensen hun vragen rechtstreeks stellen aan de telemarketeer. Wanneer u het wenst, kunt u cold calling vermijden door mensen eerst via een andere weg te benaderen en vervolgens alleen telefonisch contact op te nemen met potentiële klanten die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn. U kunt klanten terug bellen die aan hebben gegeven geïnteresseerd te zijn via:

  • Mail
  • Social media
  • Website
  • Offerte aanvraag
  • Post

Deze mensen weten van tevoren dat ze gebeld zullen worden, waardoor ze de telemarketing eerder als een service ervaren. Dit voorkomt niet alleen irritaties, het vergroot ook de kans dat mensen een goede indruk krijgen van uw bedrijf. U kunt telemarketing ook gebruiken om mensen die een offerte van uw bedrijf hebben opgevraagd na te bellen. Zo wordt het een handig inzetbaar middel voor het werven van nieuwe klanten.

 

Extern of intern?

U kunt uw telemarketingactiviteiten zelf uitvoeren, maar u kunt ze ook uitbesteden. De keuze hangt af van een aantal factoren:

  • De grote van de actie
  • De duur van de actie
  • Het doel van de actie

Telemarketing in eigen beheer is voordeliger en u en uw medewerkers hebben meer kennis van en affiniteit met uw bedrijf en kunnen dit dan ook vaak beter overbrengen.
Wanneer u het uitbesteedt heeft u meer flexibiliteit. U kunt bijvoorbeeld een groot aantal telemarketeers inzetten op een kortlopende actie. Wilt u de telemarketingactiviteiten even op een laag pitje zetten? Dan is dit ook een mogelijkheid. Een bijkomend voordeel is dat een extern bedrijf gespecialiseerd is in telemarketing.

De voor en nadelen op een rij:

 

Intern

Extern

Voordelen          

Voordelig

Kennis van telemarketing

 

Eigen medewerkers

Geen extra werknemers nodig

 

Meer affiniteit met bedrijf

Grote telefooncentrales beschikbaar

 

Meer overzicht

In te zetten voor korte acties

Nadelen

Gebrek aan kennis

Prijzig

 

Aanschaf telefooncentrale

Minder affiniteit met bedrijf

 

Inbound of outbound

Wanneer u een telemarketing actie opzet is de eerst vraag die uzelf stel, ga ik zelf bellen of belt de klant mijn bedrijf? Dit is een groot verschil en een belangrijke factor om rekening mee te houden binnen de telemarketing wereld.

  1. Wanneer de telemarketeers uw klanten dienen te bellen praten we over outbound. Deze acties zijn vaak bestemt voor de verkoop van producten of het aanprijzen van merken of bedrijven. Omdat dit zeer gespecialiseerde werkzaamheden zijn is een dergelijke actie vaak prijziger dan een inboundservice.
  2. Bij inbound is de marketingfactor vaak een stuk lager. Hier belt de klant zelf naar uw bedrijf. Dit kan zijn om een bestelling te plaatsen, een offerte aan te vragen, informatie in te winnen of om een klacht in te dienen bij uw klantenservice. Een inboundservice wordt dan ook vaak gebruikt als klantenservice. Aan deze services kunnen wel marketingacties worden gekoppeld.

 

Welke telemarketing agent?

Wanneer u op zoek gaat naar een telemarketing agent is het dus verstandig om van te voren goed op een rij te zetten wat u wilt. Wilt u inbound of outbound bellen? Wilt u een product of dienst verkopen of wilt u een enquête afnemen? Wilt u mensen in Nederland benaderen of ook in het buitenland? Wanneer u dit helder heeft kunt u gericht op zoek naar een bedrijf die de specialisaties in huis heeft waar u naar op zoek bent. Of u kunt informeren naar de mogelijkheden om de telmarketing binnen uw bedrijf plaats te laten vinden.

 

Wat zijn de kosten?

Er zijn twee manieren waarop telemarketingbedrijven u kosten in rekening kunnen brengen. De eerste is een uurtarief, deze ligt meestal tussen de 35 en 50 euro. De tweede is een tarief per gemaakte afspraak. In het laatste geval betaalt u per afspraak tussen de 100 en 150 euro. Veel bedrijven maken een prijsonderscheid tussen business to business en business to consumer telemarketing.

Begin met uw offerteaanvraag Telemarketing