De juiste leveranciers vinden, verandert alles!

020 - 60 60 520

Een printer, een kopieerapparaat of toch maar een multifunctionele printer? Het is een moeilijke vraag, want die keuze kan u veel geld en tijd doen besparen. Of u veel geld en tijd kosten. Daarom gidsen we u hier graag door alle mogelijkheden, functies en extra’s. Zodat u met meer kennis van zaken op zoek kunt naar de meest geschikte printer of kopieerapparaat voor uw onderneming of organisatie.

printers & kopieerapparaten

Kopieerapparaat, printer of multifunctionele printer?

Bij de zoektocht naar een geschikte printer, kopieerapparaat of beide zijn een aantal vragen van belang om uzelf te stellen.

1. Hoeveel print/kopieert u maandelijks?

Deze vraag is misschien wel het belangrijkste. Aan de hand van het hoeveelheid prints dat u maakt kunt u nagaan of u een grote, multifunctionele, machine dient aan te schaffen of dat u met een kleinere af kan. Daarnaast zal het aantal prints of kopieën de basis vormen van uw huur- of leasecontract.

2. Ga na hoeveel medewerkers het apparaat zullen gebruiken

Wordt het apparaat alleen door de directie gebruikt of heeft een hele afdeling of misschien wel het hele bedrijf baat bij de machine? Wanneer u een apparaat aanschaft voor veelgebruik dient u een robuust model te kiezen met een gemakkelijke besturing.

3. Hebt u alleen zwart-wit kopieën nodig, of ook in kleur?

Zijn uw print en kopieën enkel voor intern gebruik, of gaat u ze gebruiken bij vergaderingen met kopers of klanten?

4. Grote machines: te duur voor u?

Een grote, multifunctionele, machine klinkt al snel als een prijzige investering. Dit hoeft echter zeker niet altijd het geval te zijn. Wanneer u veel print of kopieën maakt zal de kost per pagina al snel lager zijn. Op lange termijn kan dit dus een rendabele oplossing zijn.

5. Extra opties mogelijk

Bedenk ook of u gebruik wilt maken van extra functies, zoals extra werkgeheugen, verwerking van meerdere formaten papier, nieten, vouwen etc.

 

Wat zijn de kosten?

De kosten van een printer kunnen erg uiteenlopen. Zo heeft u al een simpele inktjetprinter vanaf 80 euro. Een uitgebreider model zal tot ongeveer 1000 euro kosten. Een laserprinter zal echter vaak wat duurder zijn, vanaf 130 euro voor simpel model tot 2500 voor een professionele printer.

 

Kopen, leasen of huren?

Een printer of kopieerapparaat kunt u zowel huren, kopen als leasen. Alle drie de opties hebben hun eigen voor- en nadelen. Wanneer u een apparaat aanschaf kunt u het zien als een investering voor uw bedrijf en u kunt het laten afschrijven. Wanneer u huurt kunt u echter makkelijk gebruik maken van een service- en onderhoudscontract. 

Begin met uw offerteaanvraag Printers
Geef uw mening