De juiste leveranciers vinden, verandert alles!

020 - 60 60 520

Mobiele telefonie

Bespaar op uw telefoonnota! Makkelijk uw mobiele telefoonrekening en normale telefoonnota verlagen. Laat een onafhaneklijke partij uw telefoonrekening onderhandelen bij de telecomprovider. Makkelijk uw telefoonrekening of mobiele telefoonnota verlagen. Profiteer ook van een besparing op uw telefoonkosten.

Gedurende de afgelopen 15 jaar is het aanbod aan telecom providers flink gegroeid. Voor zakelijk internet en zakelijke telefonie heeft u vandaag de dag een ruime keuze uit verschillende aanbiedingen en variërende tarieven. Misschien wel zo ruim dat het lastig kan zijn om door de bomen het bos nog te zien.

Telecom providers  

Abonnement mobiele telefonie

Vooral het aanbod voor mobiele telefonie is enorm gegroeid. Er zijn verschillende aanbieders die allemaal claimen het voordeligste tarief te bieden. Helaas is het maar al te vaak zo dat bij wat in eerste instantie een aanbieding blijkt, uiteindelijk de daadwerkelijke kosten veel hoger zijn. Waar moet u dus goed op letten?

  1. Let goed op of het tarief van de provider een actietarief betreft of een standaardtarief. Het kan namelijk bij een actietarief zo zijn dat u de eerste maanden minder betaalt, maar uiteindelijk meer dan bij andere providers.
  2. Ga goed na voor hoe lang u een overeenkomst aangaat voor een abonnement voor mobiele telefonie. Vaak zijn er naar een jaar al weer scherpere tarieven en nieuwere toestellen. Het zou dan zonde zijn als u voor 24 of 36 maanden vastzit aan uw abonnement.
  3. Vaak krijgt u een gratis toestel bij uw abonnement of kunt u voordelig een dure smartphone aanschaffen. Uiteindelijk betaalt u dit voordeel vaak zelf weer terug doordat de abonnementskosten per maand erg hoog zijn. Ga dus goed na of het kopen van een mobiele telefoon in combinatie met een goedkoop abonnement niet voordeliger voor u is.

 

Abonnement vaste telefonie

Overweeg of u het bellen via de vaste lijn niet goedkoper kan maken door over te schakelen naar Voip (Voice over IP). Bellen via het internet is veel goedkoper, en vandaag hoeft u ook niet meer aan uw computer verankerd te zitten met een headset. Moderne IP-telefoons kosten wel iets meer, maar veel providers bieden formules aan met gedeeltelijk gratis gesprekken.

U kunt kiezen voor ‘Hosted Voip’ via de server van de provider, of de gepaste modem voorzien op uw kabelaansluiting.

Misschien zijn speciale ‘marketing’-nummers wel iets voor u? Informeer bij de providers wat het uw bedrijf kost aan installatie- en extra abonnementskosten als u zich een uniek en makkelijk te onthouden 0800 – 0900 -nummer aanschaft. Alleen een 0800-nummer is gratis voor de oproeper en kan handig ingezet worden voor officiële informatie, voor promotiecampagnes enz. De andere nummers zijn interessant als helpdesk, bij reserveringen, als klantenservice etc.

 

Abonnement internet

Hier speelt het aantal computers en de capaciteit die u verbruikt een grote rol.

Kiest u voor een kabelabonnement die de ringverbinding realiseert via de draad waarlangs uw TV-signaal binnenkomt, dan deelt u de wijkcentrale met uw ‘buren’, waardoor u op ‘piekuren’ soms minder snel kan werken.

Met een ADSL-abonnement loopt de sterverbinding via de telefoonlijn.

Oorspronkelijk surft u met een kabel-breedbandverbinding sneller (behalve op drukke momenten), maar de nieuwste VDSL-technologie die de ADSL opvolgt, moet hiervoor niet onderdoen!

 

Alles-in-één

Combinatie-pakketten zijn meestal voordelig, omdat ze vaak gratis belpakketten en/of gratis internetcapaciteit of extra volume aanbieden. U kunt zich gemakkelijk voor laten lichten over de voordelen en kosten:

  • Analyseer hoe vaak u mobiel/vast belt, naar binnen- en buitenland, hoeveel computers u hoe vaak gebruikt…
  • Laat door een aantal providers offertes (op maat) bezorgen of vergelijk hun aanbod online in functie van uw bel-/surfgedrag.

 

Overstappen naar een andere provider

Sinds de Telecomwet van 1 juli 2009 in gang is getreden is het een stuk eenvoudiger voor u als klant om over te stappen van provider of uw abonnement op te zeggen. Er kan nu maandelijks worden opgezegd na de afloop van de eerste contractperiode in plaats van dat het contract wordt verlengt. Daarnaast mag na de Telecomwet van 25 mei 2011 het overzetten van een telefoonnummer niet langer dan een dag duren. En u mag niet langer dan een dag zonder bijvoorbeeld telefonie zitten.

Begin met uw offerteaanvraag Mobiele telefonie